Friday 26 March 2010

Colectia personala: palarie superba, in cutia originala, boruri imense, alba

O achizie foarte importanta pt mine, pentru care am negociat si am asteptat vreo 3 luni: palarie cu boruri mari, alba, din pai sintetic foarte fin (tesut pe model "bradulet"), decorata cu o esarfa plisata din organdi, cu funda la spate.
Borurile sunt MARI (adica vreau sa zic mari!) si arata incredibil. Eu zic ca o mireasa cu asa ceva pe cap lasa muta o intreaga asistenta.
Sistem de prindere: 2 piepteni micuti atasati (inutili, zic eu, dar asa au palariile din acea perioada).

Daca va intrebati de ce costa atat: este Sacks-Fith Avenue. Are si cutia ei originala, marcata Sack-Fith Aveneu (intr-o strare f buna).
Foarte rar gasesc palarii in cutiuta lor originala (de fapt mi s-a intamplat minunea de 3 ori doar). Si inca o chestie care mie mi se pare super: dupa cum vede si in fotografii, palaria are inca eticheta de la magazin, cea de pret, cu cod, etc - din carton perforat. Aceasta palarie a apartinut unei doamne dintr-o familie renumita in SUA (citesti mai mult deasupra, la palaria neagra).

Nu stiu exact sa datez palaria, dar fiind asa eleganta si feminina, imi pare din anii '50, poate prima jumatate a anilor '60 (de la sfarsitul anilor '60 eleganta clasic-feminina a fost ucisa, incet si sistematic, astfel incat, prin anii '80-'90 n-am mai ramas nimic din ea, dupa parerea mea). Daca fac o gafa cu datarea, ma iertati.










8 comments: